19 Şubat, 2007

Meyve Soslu Naneli Kek

Aslında hiç aklımda yoktu böyle bir etkinliğe katılmak, ama elimde hazır bir tarif olunca neden olmasın dedim kendime:) Sizlerle daha önce paylaştığım çikolatalı muffin tarifini denediğimden beri bir daha yapmak istiyordum. Dün nihayet bu emelime kavuştum! Biraz farklılık katmak için bu sefer muffin kalıbı yerine normal kek kalıbı kullandım ve pasta gibi keki ikiye bölerek arasına sakızlı muhallebi koydum. Üzerine de meyve sosu dökünce böyle bir kek çıktı ortaya...

Malzemeler:

Kek:

  • 1 adet yumurta
  • 125 gr tereyağı, eritilmiş
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • Yaklaşık 2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1-2 tatlı kaşığı kuru nane
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Bir tutam tuz
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi

Arasına:

  • Bir paket sakızlı muhallebi (Dr. Oetker)
  • 3,5 su bardağı süt
  • Damla çikolata

Üzerine:

  • Bir paket meyve sosu (Dr. Oetker)
  • 2 çay bardağı su

Yapılışı:

  • Yumurta, tereyağı, süt, yoğurt ve vanilyayı mikserle iyice çırpın.
  • Ayrı bir kapta un, kakao, kabartma tozu, karbonat, nane, tuz, toz şeker ve portakal kabuğu rendesini karıştırın.
  • Yumurtalı karışımı kuru karışım ile mikser yardımıyla pütür kalmayıncaya kadar çırpın.
  • Kek kalıbını yağlayın ve kek hamurunuzu kalıba dökün.
  • Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında (kürdan temiz çıkıncaya kadar) pişirin. Keki fırından çıkarıp, 5 dakika kadar kalıbın içinde bekletin, daha sonra dikkatlice çıkarın ve soğumaya bırakın.
  • Kek soğurken bir yanda sakızlı muhallebiyi üzerindeki tarife göre hazırlayın.
  • Soğuyan keki ikiye bölerek arasına sakızlı muhallebiyi sürün ve üzerine damla çikolata serpin.
  • Meyve sosunu da üzerindeki tarife göre hazırlayıp soğuttuktan sonra kekinizin üzerine dökerek servis yapın.

Afiyet olsun...

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Sinemcim kek bir harika,beni ye diyor:))
Çok güzel olmuş ellerine kollarına sağlık.
www.denizesintisi.com

Sinem Keleş dedi ki...

Ebru teşekkür ederim canım.

Adsız dedi ki...

Meyve Soslu Naneli Kek çok güzel gözüküyor tadını merak ettim, görüntüsü çok güzel. Ellerine sağlık Sinemcim.

Sinem Keleş dedi ki...

Pembeli,

Tadı da görüntüsü kadar güzel bence, özellikle nane ve portakal aroması çok yakışıyor, tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

Cok cici bir tarifbence.Goruntu cok hos.Ellerinize saglik.Bu vesile ilede tanismi oluruz.Ben gulenay:)


sevgiler

Sinem Keleş dedi ki...

Tanıştığımıza sevindim Gülenay, teşekkür ederim.

hatice dedi ki...

Merhaba,
tarifinizde, görüntüsüde çok güzel, nane ve portakalkokusu çook nefis, meyve sosuda çok yakışmış, elinize sağlık...sevgiler...

Adsız dedi ki...

Eline sağlık canımşçokk cazip bir görüntü olmuş.Nane tadını merak ettim doğrusu kekte..Denemek lazım :)

Selam ve sevgilerimle...

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Sinem,
kekine bayıldım albenisi çok. Nane deyince de içime bir ferahlık yayıldı. Ellerine sağlık

Sinem Keleş dedi ki...

Sevgili Hatice, Serinmavi ve Sevda Mavisi hepinize teşekkür ederim, beğenmenize sevindim.

Adsız dedi ki...

merhaba, bu kek yayınlandığı günden bu yana bizim evde pişen ve ertesi güne kalmayan bir tarif oldu. hatta kalabalık misafir'e üç yumurtalı çoğaltılmış versiyonu bile denendi ve tam not aldı. çokkk teşekkürler bu tarifi paylaştığın için...sevgiler

Sinem Keleş dedi ki...

Filizcim asıl ben teşekkür ederim, deneyip güzel yorumlarını bizimle paylaştığın için...