26 Şubat, 2007

Pizza

Geçtiğimiz Cumartesi akşamının menüsü pizza idi. O gün dışarı çıkmadan önce internetteki birkaç pizza hamuru tarifini inceledim, ancak eve dönüş saatimiz düşündüğümüzden geç olunca pizza hamuru için fırından hazır ekmek hamuru aldık. Aklımda nasıl yapacağımı tasarlamıştım, fakat eşim annesinin pizzası gibi ince hamurlu olmasını isteyince ben de eşimin annesini arayıp detaylar hakkında bilgi aldım. Tabii aldığımız hamur fazla geldiği için bir kısmını ayırıp buzdolabında sakladım ve Pazar sabahı da ayırdığımız hamurdan iki kişilik bir pizzamız daha oldu. Cumartesi akşamı çok acıktığımız için fotoğraf çekemedik, aşağıdaki fotoğraf Pazar sabahı yediğimiz pizzaya ait:)

Malzemeler:
  • 1 adet ikili ekmek hamuru (fırından alınan hazır ekmek hamuru)
  • 2 adet domates
  • 2-3 adet çarliston biber
  • 1-2 diş sarımsak
  • 3-4 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • Sosis, sucuk, mantar, zeytin, vs.
  • Kaşar peyniri
  • Kırmızı pulbiber
  • Kekik
  • Tuz

Yapılışı:

  • Fırından alınan ekmek hamuru 1 çorba kaşığı sıvıyağ ile yoğrularak dinlenmeye bırakılır.
  • Domateslerin kabukları soyulur ve biberler ile birlikte küçük küçük doğranır.
  • Sarımsakların kabukları soyulur ve ince ince doğranır.
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ, domates, biber ve sarımsaklar bir tavaya alınır ve harlı ateşte kavrulmaya başlanır.
  • Domatesler suyunu çekmeye başladığında tuz, kekik ve kırmızı pulbiber ilave edilir. Karışım suyunu çekip koyu bir kıvam aldığında ocaktan alınır ve soğumaya bırakılır.
  • Büyük bir fırın tepsisi yağlandıktan sonra hamur tepsiye yayılır (ben fırınımın kendi dikdörtgen tepsisine 1 adet ikili ekmek hamurunu yaydım). Bu aşamada hamur sürekli toplandığından arada sırada elinizi yağlayarak hamuru tepsinin kenarlarına kadar yaymaya çalışın, bazen hamurda yırtılmalar olabilir endişe etmeyin; yayma işlemi bittikten sonra elinizle hamuru düzelterek ufak yırtıkları kapatabilirsiniz.
  • 1 çorba kaşığı salça 1 çorba kaşığı sıvıyağ ile karıştırılıp bir fırça ile hamurun üzerine ince bir tabaka halinde sürülür.
  • Sosis, sucuk, mantar veya dilediğiniz diğer malzemeler doğranarak hazır hale getirilir. Zeytinler ikiye bölünür ve çekirdekleri çıkarılır. Kaşar peynir rendelenir.
  • Soğumaya bırakılan domatesli karışım hamurun üzerine eşit biçimde yayılır.
  • Doğranmış malzemeler domatesli karışımın üzerine yerleştirilir ve önceden ısıtılmış 175-200 derece fırında pişmeye bırakılır.
  • Pizza hamuru kızarmaya başladığında kaşar peyniri pizzanın her tarafına serpilir.
  • Kaşar peyniri eriyip kızarmaya başladığında fırından alınır.

Afiyet olsun...

10 yorum:

GANNE dedi ki...

Sinemcigim,
maasallah cok guzel gorunuyor pizza. Ellerine saglık. Takipteyim senin tarifleri...
Fadik :)

Adsız dedi ki...

blog unu ailecek cok begegndik:) Emre Kagan in da cocuk menusune ait istekleri olacak senden
Sevgiler
Selma

Sinem Keleş dedi ki...

Fadik canım ya, senin de bloğun hayırlı olsun. Masa süsleme taktiklerini aldım:)

Selmuk, sen Emre Kağan'nin sevdiklerini bana yaz ben onun için yaparım:)

Adsız dedi ki...

hımm tek kelimeyle süperrr, bende yapmayı planlıyordum, tarifiniz işime yarayacak sevgiler elleriniz dert görmesin..

Sinem Keleş dedi ki...

Yıldız teşekkür ederim, denedikten sonra sonucu da bildirirsen sevinirim; şimdiden afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

Pizzanın tepsisine yağ koymayı unutmuşum, dibi mahvoldu :)

Bir pizza yapalım dedik, onu da yüzümüze gözümüze bulaştırdık sanırım...

Adsız dedi ki...

henüz 15 yaşındayım... bizimkilere bi sürpriz yapmak istedim ... verdiğinizz pizza tarifi gerçekten çok güzel... tüm yazdıklarınızı aynen yaptımm ve harika bi lezzete ulaştım ... yanlız ben hamuru tek parça halinde kullanmadım... ufak ufak yuvarlaklar yaparak minik pizzacıklar oluşturdumm... bizimkiler bayıldı... en kısa zmanda terkar yapmayı düşünüyorum bu acemilikdi (: ... kısaca teşekkürler :)

Sinem Keleş dedi ki...

Denemenize ve beğenmenize sevindim, küçük pizzacıklar yapma fikri de çok hoş gerçekten; davetlerimizde güzel bir ikram çeşidi olabilir.

sağlik dedi ki...

nerde yanlış yaptığımı buldum benim hamurda sorun oluyor.doğru düzgün yayılmıyor bu da üzerine ne salçayı düzgün sürebilmemi sağlıyor ne de diğer malzemeleri koyabiliyorum

Oglak Kizlari dedi ki...

Sinem hanım, merhaba.

Sizden alıntı yaptım. Ellerinize sağlık;


Brokoli çorbası. Hazır Kuşadası, Değirmen çiftliğinin imalatı.
Fırından alınan hamur ile akdeniz pizzaaa... tarifi buradan aldım ve akdeniz pizzaya uyarladım.

http://mavipire.blogspot.com/2007/02/blog-post_8261.html

Sevgiler
Gezginci anne Çiğdem