26 Şubat, 2007

Sosisli Milföy Böreği

Bu haftasonu kahvaltısında ise biraz kolaya kaçıp hazır milföy hamuru ile sosisli börek yaptım. Değişiklik olsun diye de malzemeyi hamurun arasına koymak yerine iki hamur kullanıp, üstteki hamura yuvarlak bir pencere açtım. Tabii kaşarlar eriyip de sosislerin arasına dolunca pencerenin kenarlarında boşluklar oluştu:) Bir dahaki sefere özellikle pencere kenarlarını doldurmayı unutmamalıyım!


Malzemeler :
  • 8 adet milföy hamuru (4 adet börek için)
  • 4 adet soyulmuş parmak sosis
  • 4 dilim kaşar peyniri
  • 1 adet yumurta sarısı (üzerine sürmek için)

Yapılışı:

  • 4 adet milföy hamuru tepsiye yerleştirilir.
  • Sosisler uzunlamasına dörde bölünür. Kaşar peyniri de sosis dilimleri boyutunda dilimlenir.
  • Sosis ve kaşar dilimleri tepsideki milföy hamurlarının tam ortasına gelecek şekilde yerleştirilir.
  • Diğer 4 adet milföy hamurunun uygun ölçüdeki bir su bardağı ya da kalıp ile ortaları çıkarılır (ben su bardağı ile çıkarttım, ama şekilli kurabiye kalıpları ile de çok hoş olur).
  • Ortalarına pencere açılan milföy hamurları tepsideki milföy hamurlarının üzerine düzgün bir şekilde yerleştirilir (milföylerin katlarının açılması için kenarlarına bastırmayın).
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış ~170 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım...Pazar kahvaltılarının sıcaklığında bu börekleri tadmak çok güzel olmuştur eminim...


Selam ve sevgilerimle....

Sinem Keleş dedi ki...

Oya abla teşekkür ederim. Eskiden sabah kahvaltı etmeden ya da sadece 1 bardak süt içerek evden çıkan biriydim, ancak evlendikten sonra eşimin de ısrarlarıyla her sabah düzenli olarak kahvaltı yapıyorum; ama haftasonu kahvaltılarının yerini hiçbir şey tutamaz...