06 Şubat, 2007

3'ü bir arada:)

Bundan 3-4 sene evvel bir televizyon programında izlemiştim 3'ü bir arada yemeğimin yapılışını, tabii programda yemeğe verilen isim bu değildi:) Yeni lezzetlere meraklı biri olarak hemen denemiştim. Hatta o akşam kuzenim ve ailesi ile bir arkadaşım da yemekte bizimleydi. Yeniliklere daha doğrusu klasik lezzetler dışındakilere önyargılı davranan annem dışında herkes beğenmişti, umarım sizler de beğenirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 4-5 adet pırasa
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1-2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı:

  • Nohut, fasulye ve mercimeği akşamdan ılık suya koyun.
  • Pırasaları yıkadıktan sonra halka olarak (yeşil saplarına kadar) doğrayın. Yemeği pişireceğiniz tencereye zeytinyağı ve pırasaları koyun ve orta ateşte 5 dk kadar kavurun.
  • Tencereye salçayı ekleyip biraz daha kavurun.
  • Nohut, Fasulye ve mercimeğin suyunu süzerek tencereye ilave edin. Malzemelerin üzerini biraz geçecek kadar su ve tuz da ekleyip pişmeye bırakın.
  • Nohut, fasulye ve mercimek yumuşadıktan sonra ocağı kapatın. Taze nane ve maydanoz ile birlikte servis yapın.

Not 1: Ben taze nane ve maydanozu içine doğramayı daha çok seviyorum çünkü o zaman yemeğin aroması daha güzel oluyor.

Not 2: Nohut, fasulye ve mercimeği ayrı ayrı haşladıktan sonra da birleştirebilirsiniz.

Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Slm canım hiç üçünü bir arada denememiştim,çok güzel görünüyor.
Farklı bir tarif ellerine sağlık.
www.denizesintisi.com

Sinem Keleş dedi ki...

Ebrucum, denemeni tavsiye ederim. Değişiklikleri seviyorsan beğeneceğini umuyorum.