26 Şubat, 2007

Çilekli Pasta

Bloglar arası gezinirken daha ilk görüşte 'bunu denemeliyim' dediğim tariflerden birisi de bu çilekli pasta idi. Tarifi ilk hanimis'in sayfasında görmüştüm, daha sonra birkaç blogda daha aynı pastanın çalışıldığını fark ettim. Ben, çok vaktim olmadığı için, hazır pandispanya kullanarak yaptım ve çilekleri de sevgili hanimis kadar süsleyemedim:(

Malzemeler:

  • 2 adet hazır pandispanya (pastaban)
  • 2 paket (2 x 80 gr) bitter çikolata
  • 2 paket (2 x 80 gr) sütlü çikolata
  • 1 paket sıvı krema
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • Damla çikolata
  • Çilek

Yapılışı:

  • 1 su bardağı şeker ile 1,5 su bardağı su beraber kaynatılarak bir şurup hazırlanır ve soğumaya bırakılır.
  • Sütlü ve bitter çikolatalar (ayrı ayrı) ufak parçalara bölünür.
  • Sıvı krema bir pişirme kabına alınarak, ocakta kaynamaya başlayana kadar ısıtılır. Kaynamaya başladığı an ocak kapatılır ve sütlü çikolata parçaları kremaya ilave edilir. Çikolata parçaları iyice eriyene kadar karıştırılır ve homojen bir karışım elde edilir. Daha sonra soğumaya bırakılır ve arada sırada karıştırmaya devam edilir.
  • Pastabanlardan birinin alt parçası, pasta yapacağınız zemine yerleştirilir ve soğuyan şurup ile iyice ıslatılır. Oda sıcaklığına kadar soğuyan kremadan pastaban üzerine bir miktar sürülür ve üzerine damla çikolata serpilir. İkinci kat pastaban yerleştirilir ve tekrar şurup ile ıslatıldıktan sonra üzerine krema sürülür ve üçüncü kat yerleştirilir. Üçüncü kat da şurup ile ıslatıldıktan sonra krema sürülürek damla çikolata serpilir ve son kat pastaban da yerleştirilir.
  • Kalan krema ile pastanın üzeri ve yanları kaplanır. Bu aşamada pasta buzdolabına alınarak dinlenmeye bırakılır.
  • Çilekler yıkanır ve kurulanır.
  • Bitter çikolata parçaları benmari usulü eritilir.
  • Pastanızın yüksekliği ve çevresi ölçülerek yağlı kağıttan bu ölçülere uygun dikdörtgen bir parça kesilir.
  • Eriyen bitter çikolatanın yaklaşık yarısı kesilen yağlı kağıt üzerine (ne çok kalın ne de çok ince olmak koşulu ile) spatula (veya bıçak) yardımı ile sürülür. Birkaç dakika bekledikten sonra buzdolabından çıkarılan pastanın etrafı bu çikolata sürülmüş yağlı kağıt ile sarılır ve tekrar buzdolabına kaldırılır.
  • En az 15 dakika bekledikten sonra (başka bir işim olduğu için ben daha fazla beklettim) pasta buzdolabından alınır ve çevresindeki yağlı kağıt dikkatli bir şekilde çıkartılır.
  • Son adım olarak erimiş bitter çikolatanın kalanı ile çilekler süslenir ve pastanın üzerine yerleştirilir.

Not: Ben yüksek bir pasta yapmak istediğim için 2 adet pastaban kullandım, dilerseniz siz 1 adet pastaban kullanarak da yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Sinemcim ne güzel bir pasta,ben pasta yemeyi ve yapmayı çok severim.Keşke bir dilimide görme şansımız olsaydı merak ettimde:)
Ellerine kollarına sağlık canım arkadaşım:))
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

sinem cim ellerine saglik.. cikolatalari pastanin cevresine yagli kagit yardimiyla surmek super bi fikir..cok guzel gorunuyor..
Selma

Adsız dedi ki...

Sinemcim merhaba, bende bu pastayı birkaç blogta görünce heveslenmiştim ama sen benden de önce davranmışsın.:)) Hiç kendine haksızlık etme bence, pasta gayet güzel olmuş. Ellerine sağlık.

GANNE dedi ki...

Çilek ve çikolata bir arada daha ne isterim. En kısa zamanda ben de denemek isterim bu pastayı. :)
Ellerine sağlık Sinemcim.

Sinem Keleş dedi ki...

Ebrucum, bir dahaki sefere seni de çağırırım o halde:)

Selma, denemeni tavsiye ederim, çok şık bir sunum oluyor.

Pembeli, teşekkür ederim; deneme sırası şimdi sende:)

Fadik, yaptığın zaman beni de çağırmayı unutma olur mu:)

Yemekbahane dedi ki...

Sinemcim,

Ellerine sağlık..Çok kolay geldi birden okuyunca...Hemen denemek için sabırsızlanıyorum.

Sevgiler,
Müge

hanimiş dedi ki...

Tebrik ederim Sinem pastan çok şık olmuş. Evet pek çok deneyen oldu bu pastayı, kim yapsa güzel oldu. Ama senin pastan sanki hepimizinkinden daha temiz bir işçiliğe sahip. Ellerine sağlık.
Selamlar
Işıl

Sinem Keleş dedi ki...

Müge teşekkür ederim.

Işıl, bu pastanın fikir sahibi olarak senden böyle güzel sözler duymak beni çok mutlu etti; teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

merhaba.çok lezzetli görünüyor.mutlaka deneyeceğim.Benim bloguma da beklerim.sevgiler