16 Nisan, 2007

3x3 Oyunu

3x3 oyununa beni de dahil eden Serinmavi, Yemekbahane ve Minik Kuş'a özürlerimi iletiyorum, çünkü oyunu kurallarına göre oynayıp 3 gün içerisinde cevap yazamadım:( Tabii bu süreç içerisinde oyuna davet edilmeyen blog yazarı kaldığını düşünmüyorum, o yüzden de bütün tariflerimi bütün arkadaşlarıma ithaf ediyorum ve oyunun birinci bölümünü halletmiş oluyorum:) Efendim oyunun ikinci bölümü ise aşağıda...

1.1. Daha önce yaşadığınız 3 şehir?
Çanakkale, Balıkesir, İstanbul

1.2. Tatil için gittiğiniz, gördüğünüz ve önermek istediğiniz 3 yer?
Assos, Abant, Armutlu

1.3. Yaşamak istediğiniz (görmediğiniz de olur) 3 şehir?
Doğduğum yer değil doyduğum yerde:)

2.1 Şu an ki mesleğiniz nedir?
Mühendis.

2.2. Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi mesleği yapmak isterdiniz?
Eczacılık. Zamanında tercih listeme almadığım bu mesleğin şimdilerde bayanlara çok uygun bir meslek olduğunu düşünüyorum, erkek egemen bir meslek grubuna dahil olunca insanın fikirleri de değişiyor zamanla:) Tabii anaokul öğretmenliği okuyup bir yuva açmak da fena fikir değil...

2.3 "Kesinlikle ben yapamazdım" dediğiniz meslek nedir?
Hayatta yapılamayacak şey olmadığına inanıyorum.

3.1. Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?
Her işte bir hayır vardır!

3.2.Bir kitaptan alınma, çok sevdiğiniz bir cümle veya paragraf veya bölüm?
Küçük şeyleri, küçümsemeyin, fazla da önem vermeyin.
Küçük şeylere hakkını verin.
Küçük şeylere hakkını vermek, yaşama hakkını vermektir.
Eğer siz yaşama hakkını verirseniz,
Yaşam da size hakkını verir.

Üstün Dökmen (Küçük Şeyler-2)

3.3. Çok sevdiğiniz bir şiirin bir parçası?
...
Yedi tepe üstünde zaman bir gergef işler!
Yedi renk, yedi sesten şayisiz belirişler...
Eyüp öksüz, Kadıköy süslü, Moda kurumlu,
Adada rüzgar, uçan eteklerden sorumlu.
Her şafak Hisarlarda oklar çıkar yayından
Hala çığlıklar gelir Topkapı sarayından.
Ana gibi yar olmaz, İstanbul gibi diyar;
Güleni şöyle dursun, ağlayanı bahtiyar...

Necip Fazıl Kısakürek (Canım İstanbul)

1 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Sinemcim aglatacaksin simdi beni. Necip Fazil'i cok severim zaten. Sen bir de Istanbul'lu siirini koymussun. Ahhh ahh Istanbul, senin gibi diyar gercekten de bulunmaz...