30 Ocak, 2007

Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası

Değişik çorbalar yapmayı ya da aynı çorba için farklı tarifler denemeyi seviyorum. Yeşil mercimek çorbasını arpa şehriyeli ve limon terbiyeli yapmıştım daha önce, bu sefer de kıymalı ve erişteli denedim. Tam da kış mevsimine uygun, sıcacık bir çorba oldu...


Malzemeler:

  • 1 su bardağı yeşil mercimek,
  • ½ su bardağı erişte,
  • 3 yemek kaşığı kıyma,
  • 1 adet soğan,
  • 1 yemek kaşığı un,
  • 2 yemek kaşığı salça,
  • 2 yemek kaşığı kuru nane,
  • 3 yemek kaşığı tereyağ,
  • Tuz.

Yapılışı:

Mercimeği ayıklayıp akşamdan ılık suda ıslatın. Soğanı ince kıyın. 1 yemek kaşığı tereyağında kavurun. Kıymayı ilave edin. Kavrulunca unu ilave edin. Salçayı katıp 4 su bardağı sıcak su ilave edin. Mercimekleri katın. Pişmeye bırakın. Yumuşayınca tuz ve erişteyi ilave edin. Erişteler yumuşayınca ocaktan alın. Tereyağını tavada kızdırıp naneyi üzerine dökün. Çorbanın üzerine gezdirip servis yapın (ben çorbaya ekleyip karıştırdım).

Afiyet olsun...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar Canım,çorban harika görünüyor,ben bu çorbayı çok severim annem yapardı bizede.
ellerine sağlık
www.denizesintisi.com

Yemekbahane dedi ki...

merhaba,

ben de bu çorbayı sık sık yaparım.Harika bir çorba gerçekten.Ellerine sağlık.

Müge
www.yemekbahane.blogspot.com

Sinem Keleş dedi ki...

Ebru anne çorbalarının yeri bir başkadır tabii ama bu da güzel oluyor diyebilirim:)

Müge senin de şeker hamuru çalışmanı gördüm, eline sağlık; en kısa zamanda ben de denemek istiyorum.