29 Ocak, 2007

Çatal Çörek

Uzun zamandır denemek istediğim bir çatal çörek tarifi vardı Oktay Usta'nın, daha önceki çatal çörek tariflerinden memnun kalmama rağmen yine de bu tarifi denemek istiyordum. Bu haftasonu fırsat bulunca hemen işe koyuldum. İyi ki denemişim...


Malzemeler:
  • 100 gr tereyağı veya margarin
  • 1 çay bardağı susuz yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 çorba kaşığı mahlep
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Üzeri için çörek otu
Yapılışı:
  • Yumuşak tereyağı ve yoğurt birbiriyle özleşene kadar karıştırılır.
  • Sırasıyla sıvı yağ, yumurta, mahlep, sirke, şeker, tuz eklenip iyice harmanlanır.
  • Una kabartma tozu eklenir ve malzemelere yavaş yavaş katılarak aldığı kadar unla yoğrulur.
  • Uzunca 2 parmak eninde yuvarlanır, ceviz büyüklüğünde kesilen parçalar uzun çubuk olarak yuvarlatılır ve ortadan ikiye katlanarak iki ucundan hafifçe bastırılır.
  • Yağlanmış tepsiye dizilir ve ortası hafif açılarak düzeltilir.
  • Yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpiştirilip 175 derecelik fırında kızarana kadar (15-20 dk) pişirilir.
Afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, blogun hayırlı olsun, çatal çöreek çok güzel görünüyor. Bende beklerim.

Sinem Keleş dedi ki...

Teşekkür ederim Pembeli,

Aslında siteni ziyaret ettim, ancak hiç yorum yazmamıştım. Bundan böyle daha sık görüşmek dileğiyle...

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Sinem..

Bloğun hayırlı olsun.Sen çok ziyaretçi alacağa benziyorsun zira tüm tariflerin harika...
Tebrikler, ellerine sağlık..

Ben seni linklerime ekledim bile..Takipteyim :)
Sevgiler,
Müge

Sinem Keleş dedi ki...

Müge iltifatların için teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

merhabalar,başakşehir lafı bende tebessüme yolaçtı,neden dersiniz :) bende oradayım...


blogun hayılrı olsun,takipte olacağım :) Selam ve sevgilerimle

Esra Mobilya dedi ki...

Siteniz iştah kabartıyor..
Esra Mobilya