03 Ekim, 2008

Kurabiyeden Truffe

Eşimin bir lise arkadaşı ve hanımı, TEK doğduğunda bizi ziyarete geldiklerinde elleri boş gelmemiş ve ev yapımı börek getirmişlerdi. TEK neredeyse 9 aylık oldu ama o böreklerin geldiği tabak hala bizdeydi. Arada görüşmemize rağmen hep unutmuştum. Bu bayramda, ziyaretimiz öncesinde bu basit ama lezzetli truffe'ları yaptım. Ben, Brezilya'ya giderken yapıp götürdüğümüz, ama yiyemeden geri getirdiğimiz ve buzlukta beklettiğim kurabiyeleri kullandım; siz evde ne varsa onu kullanabilirsiniz. Eşimin arkadaşı pilot olduğu için ve sık sık yurtdışına çıktıklarından olsa gerek, Brezilya'yı gezip gelmiş kurabiyelerle yapılan bu truffe'ları pek sevdiler:)


Malzemeler:
  • Hazır kek ya da evde yapmış olduğunuz kek ve kurabiyelerden artanları kullanabilirsiniz.
  • 3-4 kaşık kakao
  • 3-4 kaşık istenen türde reçel (ben vişne reçeli kullandım, çikolata-vişne ikilisi güzel oluyor)
  • ½-1 çay bardağı süt (cıvıtmadan ıslatacak kadar)
  • Fındık yada ceviz (iri kırılmış)
  • Kuru üzüm vb. ince doğranmış meyve parçacıkları
  • Üsütünü kaplamak için: pasta süsü ve/veya hindistancevizi
Yapılışı:
  • Malzemeleri birbirine karıştırıp iyice yoğuralım ve elde ettiğimiz hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp yuvarlayalım.
  • Yuvarladığımız parçaları içinde pasta süsü ya da hindistancevizi olan tabağa atıp her tarafının bulanmasını sağlayalım.
  • Topları alıp küçük pasta kağıtlarına ya da kağıt muffin kalıplarına koyarak, hamurumuz bitene dek işlemi tekrar edelim.
  • Hazırladığımız topları buzdolabında bir süre bekletip soğuk ikram edelim.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: